Back

È uscito il n. 2 del 2025 di Scuola democratica


Luciano Benadusi

La scuola tra progressismo e ‘regressismo’

pp: 245-248 DOI: 10.12828/118252

Danilo Taglietti Emiliano Grimaldi

Educational Robotics as an Actuality. On Imaginaries, (A)Symmetries and Subjectivities

pp: 249-265 DOI: 10.12828/118253


Assunta Viteritti Letizia Zampino

What Are We Doing (with) Nao? Humanoid Robots Enter Everyday School Practices Driven by EdTech Companies and Public Funding

pp: 267-287 DOI: 10.12828/118254


Jessica Parola

The Imaginary of Educational Robotics in Translation. The Co-design of a Robotic Artefact for Education

pp: 289-313 DOI: 10.12828/118255


Elin Sundström Sjödin Lina Rahm

The Cares and Failures of Sociotechnical Imaginaries. When a Robot Reads with Children

pp: 315-337 DOI: 10.12828/118256

Matteo Adamoli Michela Drusian Tiziana Piccioni

Beyond Performance. A Critical Perspective on Education in a Private College

pp: 339-358 DOI: 10.12828/118257


Orazio Giancola Matteo Bonanni Iacopo Moreschini

The Effect of the Structure of Secondary Education in Europe. A Perspective in Terms of Effectiveness and Equity

pp: 359-382 DOI: 10.12828/118258


Elisa Rossi Chiara Facciani

Dialogic Facilitation to Prevent Gender-based Violence among Pupils. From Stereotypes to Counter-narratives of the Gender Order

pp: 383-403 DOI: 10.12828/118259


Barbara Grüning

Bourdieu, l’arte dei fumetti e il mestiere del sociologo

pp: 405-424 DOI: 10.12828/118260


Davide Lampugnani Cristina Gardenghi

Scuole aperte. Pratiche sociali di un modello socioeducativo emergente

pp: 425-443 DOI: 10.12828/118261

Fabrizio Pirro

Federico Butera, sociologo dell’organizzazione del lavoro

pp: 445-450 DOI: 10.12828/118262


Patrizia Cinti

La scuola come organizzazione per la società della conoscenza, nel pensiero e nei lavori di Federico Butera

pp: 451-458 DOI: 10.12828/118263

Chiara Borelli

Demozzi, S. e Ghigi, R. (2024), “Insegnare genere e sessualità. Dal pregiudizio sessista alla prevenzione della violenza”

pp: 459-460 DOI: 10.12828/118264


Luca Daminelli

Filippi, D. (2024), “Vita curriculi. Università neoliberale, meritocrazia e la rincorsa al CV”

pp: 460-463 DOI: 10.12828/118265


Marco Pitzalis

Morbioli, N. (a cura di) (2024), “Dall’impossibile al possibile. La scuola in carcere”

pp: 463-465 DOI: 10.12828/118266


Giulia Marroccoli

Scandone, B. (2023), “British-Bangladeshi Women in Higher Education. Aspirations, Inequities and Identities”

pp: 465-467 DOI: 10.12828/118267


Luciano Benadusi

Boffo, S., Moscati, R. e Rostan, M. (2024), “La Terza missione nell’università italiana. Politiche e attività in dodici atenei”

pp: 467-470 DOI: 10.12828/118268

Rispondi