Back

Gli Atti di Education and Post-democracy, la Prima Conferenza Internazionale della rivista “Scuola Democratica”

Gli Atti di EDUCATION AND POST-DEMOCRACY, la Prima Conferenza Internazionale della rivista “Scuola Democratica”

Sono stati pubblicati gli Atti della Prima Conferenza Internazionale della rivista “Scuola Democratica”, che si è svolta a Cagliari nei giorni 6,7 e 8 giugno 2019. L’obiettivo della Conferenza era riunire ricercatori, decisori e educatori di tutto il mondo per studiare i concetti di “educazione” in un’era di “post-democrazia” in cui gli studiosi sono chiamati ad affrontare e contrastare nuove forme di democrazia autoritaria.

La rilevanza attuale del tema, insieme al carattere interdisciplinare ed internazionale della conferenza, spiega l’ampiezza della partecipazione: fra ricercatori universitari ed extra universitari nonché insegnanti e dirigenti scolastici circa 850 persone provenienti da 27 nazioni (dall’Italia all’Europa, dagli Stati Uniti all’America del Sud, dall’Asia al Nord Africa).

Gli atti sono stati pubblicati in tre volumi, pubblicati dall’Associazione “Per Scuola Democratica”, e sono disponibili in forma aperta e gratuita al link seguente: http://www.scuolademocratica-conference.net/proceedings/

Seleziona un volume:

VOLUME I Politics, Citizenship, Diversity and Inclusion 

VOLUME II Teaching, Learning, Evaluation and Technology

VOLUME III Governance, Values, Work and Future

____________________

The Organizing Committee edited the proceedings of the First International Conference of the Journal “Scuola Democratica”, which took place in Cagliari (Italy) from 6 to 8 June, 2019. The aim of the Conference was to bring together researchers, decision-makers and educators from all around the world to investigate the concepts of “education” in a “post-democracy” era, the latter being a set of conditions under which scholars are called to face and counteract new forms of authoritarian democracy.

The current relevance of the theme, together with the interdisciplinary and international character of the conference, explains the extent of participation: among university and non-university researchers as well as teachers and school administrators, about 850 people from 27 countries (from Italy to Europe, from the States United to South America, from Asia to North Africa) took part to the conference.

The proceedings have been released in three volumes, published by Associazione “Per Scuola Democratica”, and are available in open access.

Please select a volume:

VOLUME I Politics, Citizenship, Diversity and Inclusion 

VOLUME II Teaching, Learning, Evaluation and Technology

VOLUME III Governance, Values, Work and Future

Scuola democratica
Scuola democratica